Välkommen till Krama - unika & personliga barnkläder!

Varma kramar är en blogg där du finner unika och personliga barnkläder av märket Krama. Det är jag som designar och sedan syr eller stickar kläderna. För att göra dem unika har jag valt att bara skapa ett eller ett fåtal av varje plagg och för att dessutom sätta en personlig prägel på dem så smyckas många plagg med bokstäver eller andra fina detaljer.

Varma kramar, Therese

måndag 3 maj 2010

Beställningar!























Jag är tyvärr allt för slarvig med att visa mina färdigsydda beställningar. När kläderna väl är klara har jag alltid bråttom med att få iväg dem till beställaren, vilket gör att jag helt enkelt glömmer av att fotografera dem. Nu har jag i alla fall tagit mig tid till att föreviga några av de beställningar som gick iväg igår.

Först ett litet "kit" bestående av mössa och vantar till en Theo som ska göra dagispremiär i veckan. Mössan och vantarna är sydda i ett härligt trikåtyg i dova nyanser av brunt och turkost. Såväl mössa som vantar är dubbelsydda för att få en bättre passform och för att vara bekväma för barnet att bära.

Den andra bildserien visar ett set till en liten Isak på ca 8 månader bestående av mössa, dregellapp och byxor i matchande färger. Jag vet att jag ständigt återkommer till det här med matchning, men visst är det underbart att ha flera plagg som kan matchas på olika sätt?! Mössan är sydd i ett lite kraftigare trikåtyg i rött med en "stjärnig stjärna" i marint och vitt. Stjärnan återkommer sedan på både byxans rumpa och på dregellappen. Byxan är sydd i ett mjukt, marinblått trikåtyg med mjuka, vita muddar. Dregellappen är vändbar där den ena sidan är i samma tyg som mössan och den andra som byxan.

Den tredje bildserien visar en mössa och dregellapp till en liten Leo. Mössan är dubbelsydd i ett vitt, mjukt trikåtyg med en brun stjärna. Den matchande dregellappen är så klart vändbar där ena sidan liknar mössan och den andra är helt brun.

Det fjärde och sista bildserien visar ett rosa och vitt set till en liten Tilda. Till sin bokstavsmössa kan lilla Tilda variera mellan sina rosa byxor och sin vita kjol som båda är prydda med detaljer i samma tyg som T:et på mössan. Mössan liksom kjolen är dubbelsydda i samma mjuka trikåtyg som mössan till lilla Leo. Byxorna är sydda i ett lite kraftigare, rosa trikåtyg med mjuka, vita muddar. Mamma Carolina kan till detta matcha sin lilla dotter med en nykomling i sortimentet - en dubbelsydd scarf. Denna är sydd i samma rosa och vitprickiga tyg som detaljerna på Tildas kläder samt ett vitt bomullstyg. Jag har tidigare sytt en liknande scarf till mig själv, vilken matchades till min dotters klänning. Så mysig tycker jag. Tyvärr har jag ingen fin bild på oss, men jag återkommer med detta nästa gång vi varit på kalas!

Ha en trevlig måndagkväll!
Varma kramar, Therese

2 kommentarer:

  1. Det rosavita är ju helt ljuvligt (som allt annat såklart!) Såå gulligt! Och mössa och halsduk nedan också så himla fint... Vi kanske får prata lite beställning imorgon:-) Kramar

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiska kläder! Jag är kär!

    SvaraRadera