Välkommen till Krama - unika & personliga barnkläder!

Varma kramar är en blogg där du finner unika och personliga barnkläder av märket Krama. Det är jag som designar och sedan syr eller stickar kläderna. För att göra dem unika har jag valt att bara skapa ett eller ett fåtal av varje plagg och för att dessutom sätta en personlig prägel på dem så smyckas många plagg med bokstäver eller andra fina detaljer.

Varma kramar, Therese

söndag 15 augusti 2010

Lite mössor inför den stundande hösten



Jag hoppas att ni alla haft en varm och härlig sommar! Själv har jag njutit av ledigheten och vill verkligen inte att sommaren ska vara över! Den är väl inte det, men på något sett så ser man det så när det är dags att återgå till vardagen igen...
Under min sista semestervecka har jag tagit mig tid till att sy lite mössor som jag tänkte dela med mig av.  Ap-setet till min lilla "kusinson" i förra inlägget har genererat lite beställningar på både mössor och byxor... KUL! Tänkte därför att jag passar på att visa en mössa i det rosa tyget också. Visst är det fint?!

De randiga mössorna är sydda i ett mjukt och lite tunnare trikåtyg i vitt med röda ränder samt vitt med marina ränder. Dessa mössor är perfekta att börja hösten med eftersom de inte är allt för tjocka. Även den ljusturkosa mössan med bruna prickar är sydd i ett mjukt, tunt trikåtyg. Denna är till en liten Märta, vars mamma Lotta är en av mina bästa kunder. Den sista mössan i dov petrolium med ett rött A är sydd i ett lite tjockare trikåtyg, vilket gör att den snarare lämpar sig för användning lite senare in på hösten. Alla mössor är som vanligt dubbelsydda för att ge en bra passform och för att sitta bra på barnets huvud.

I morgon återgår jag till mitt ordinarie arbete igen, men beställa kan du fortfarande göra på varmakramar@gmail.com

Ha en fortsatt skön söndag!
Varma kramar, Therese

2 kommentarer:

  1. Fina och lite annorlunda mössor! jag gillar dom mycket!! =o)

    SvaraRadera
  2. Hallå där kanske ska beställa en rosa apmössa till storasyster också ska bara kolla om det känns okej för min bestämda treåring... vi hörs kram

    SvaraRadera