Välkommen till Krama - unika & personliga barnkläder!

Varma kramar är en blogg där du finner unika och personliga barnkläder av märket Krama. Det är jag som designar och sedan syr eller stickar kläderna. För att göra dem unika har jag valt att bara skapa ett eller ett fåtal av varje plagg och för att dessutom sätta en personlig prägel på dem så smyckas många plagg med bokstäver eller andra fina detaljer.

Varma kramar, Therese

tisdag 13 juli 2010

Sommarklänning!


 

Denna klänning har hängt, nästintill klar, på en galge vid mitt sybord i säkert fyra-fem månader. Tanken var att Elsa skulle ha den som klänning under våren och nu till sommaren som tunika. Klänningtiden gick dock till spillo på en galge, men  nu ska hon äntligen få inviga den!

Klänningen är sydd i ett fint, mjukt bomullstyg i rosa med vita små oregelbundra prickar. Klänningens nedre kant är prydd med ett vitt "vågband" samt en ros i rosa och grönt. För att få en bra passform och en fin ringning är klänningen fodrad upptill.

Imorgon påbörjar jag min två och en halv veckas semester i Varberg, Båstad och på Öland, vilket ska bli helt underbart skönt! Jag kollar dock min mail regelbundet under semestern och tar därmed fortsatt varmt emot beställningar på varmakramar@gmail.com

Njut av sommaren och värmen!
Varma kramar, Therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar